A partir de ₴ 500
Odessa
Évaluations Odessa

Odessa a obtenu une note de 8,3 de 10, basé sur 21 évaluations
Vous voulez avoir l'avis des voyageurs sur Odessa ? Venez lire les évaluations des Zoovernautes sur Odessa. Vous avez déjà été à Odessa ? Partagez votre opinion en cliquant sur "Ajouter une évaluation". Sur Zoover, vous pourrez trouver des avis 32 Hôtels, 3 Appart-hôtels et 1 Pension sur Odessa. Venez rajouter 237 Photos sur Odessa. Sur cette page, vous trouverez tous les hébergements dans Odessa. Vérifiez d'autres lieux de vacances pour Ukraine. Vérifier d'autres destinations de vacances dans la région Ukraine.
Il n'y a pas encore d'évaluation pour la destination Odessa. Vous pouvez ajouter une évaluation sur cette destination.

Vous avez déjà visité cette destination ?

1 2 3 suivant

21 avis sur Odessa

Nov 2013
"Één dag meer dan genoeg!"traduire
Vincent

12/11/2013 Vanuit Lviv zijn we nu voor twee dagen in Odessa. Wat een tegenvaller. Grauwe straten en mensen die nauwelijks Engels spreken, qua cultuur weinig te zien. Ja de opera is mooi maar dat is niet het enige waar je voor komt. De 192 treden van de bekende trap, tsja... Nee misschien dat het met de zomerzon iets beter wordt, maar voor ons is dit geen aanrader. Op naar Kiev....

Seul(e), Juin 2013
"Voor een citytrip"traduire
Madeleine

22/07/2013 Een dag in Odessa. Ik heb alleen het centrum bij de haven bekeken wat werkelijk prachtig is en weet niet hoe de stad er verder uitziet. Vanaf de haven via de Potemkintrappen kom je op de Primorsky Boulevard ( groene boulevard met uitzicht helaas op lelijke industriehaven). Hier staan allerlei neo-klassieke gebouwen (ook elders in de stad). Het opera gebouw is een juweeltje. Ook zijn er leuke straatjes met gewone bouw. Je kan hier met euro betalen meer let wel op (zie tip). Odessa heeft mij verrast. Voor een citytrip ( 2 a 3 dagen) is het een leuke stad als je van cultuur houdt (musea enz). Er zijn hier veel bezienswaardigeheden en het is weer eens wat anders.

Famille avec enfants en bas âge, 2012
"Opinia"traduire
Magda

21/06/2012 faktycznie bardzo ciekawy region, zarówno krajobrazowo, jak i kulturowo :)

En voyage d'affaires, 2012
"Opinia"traduire
Iga

17/06/2012 Bardzo fajne miejsce jednak bardzo biedne. Posiada swój potencjał ale nie mogą go wykorzystać. Miasto ładne dzieli się na 2 części: dobre i zniszczone

En couple, Mai 2012
"Leuke stad"traduire
mhveen

12/06/2012 Met cruise deze stad bezocht. Vond het verrassend leuk. Mooie panden en de mooiste winkels a la devpc hoofdstraat in Amsterdam.

En couple, Juil 2011
"Echt op vakantie"traduire
Celine

22/08/2012 Je bent er relatief snel en het is een Europees land, maar toch is het een cultuurshock. Er is veel corruptie, bijna niemand spreekt Engels en er zijn grote verschillen tussen arm en rijk. Als het Oostblok je aanspreekt, is Odessa een toplocatie voor zon, zee en strand. Het weer is heerlijk in de zomer en ook zijn een aantal stranden heel mooi.

Er moet bijgezegd worden dat deze locatie geschikter is voor de wat avontuurlijkere reiziger. Je moet bijvoorbeeld niet verbaasd zijn als je hotel geen douche heeft voor je. Verder wonen er veel arme mensen en die zullen hun best doen geld van je te krijgen, op welke manier dan ook.

Juist omdat dit een zo niet-Europees land lijkt te zijn, hebben wij er ontzettend genoten. Je bent weer eens echt op vakantie, want het gaat er totaal anders aan toe dan in een westers land als Nederland.
Een echte toplocatie als je eens niet naar een suf land aan de Middellandse Zee wil, maar wel je zon, zee en strand vakantie wil.

En couple, Avr 2011
"Відоме рідне місто"traduire
Леонід Ковальов

04/06/2011 У квітні відвідали з жінкою Одесу.Десять рокiв не були у нашому рiдному мiстi.Але змін небагато. Пляж у занедбалому стані, вода брудна. Рекомендую відвідати основні пам"ятки міста:Приморський бульвар, Потьомкінські сходи,найбільший в Україні порт,виставку-продаж картин одесських художників на Соборній площі,Воронцовський палац та унікальний театр опери та балету. Нічне життя практично відсутнє,лише трохи розважальних закладів на Дерибасівській.

Famille avec enfants en bas âge, Juin 2010
"Tolle Stadt"traduire
Branco Stark

26/11/2010 Odessa ist eine wundervolle Stadt in der es jeden Tag neues zu erleben gibt.
Auch als Ausländer fühlt man sich zu jeder Zeit hier gut aufgehoben. Die Menschen sind trotz Sprachproblemen sehr nett und bei allem sehr behilflich.In den Geschäften gibt es alles !!! Für die Frauen ist die Ukraine ein Schuhparadies und das beste ist, dass die Schuhe sehr viel billiger sind als bei uns.Wir Männer haben in Bezug auf Mode da leider das nachsehen. Für uns Europäer ist die Ukraine mit all ihren Angeboten sehr günstig. Kulturell hat die Stadt auch sehr viel zu bieten.
Auch die Strände sind sehr schön und zu empfehlen.
Ich kann jedem nur empfehlen,diese Stadt oder das Land zu besuchen.

Seul(e), Avr 2010
"Een culturele belevenis"traduire
Arija

18/12/2010 Over de stranden weet ik niets, daar kwam ik niet voor. Ik ging voor Odessa . .
Het is vaak een combinatie van sferen die een stad zijn charme geeft - het aantrekkelijke van Odessa is de mengeling van culturele invloeden. 't Is een voorzichtig maar tevens opzichtige westerse aantrekking op oude Sovjet grond. Met voorzichtig iets van het Parijse mondaine met de Opera, theater, cabaret, fashion ook, in shops en Magasins. Restaurants van alle soort, italiaans, mexicaans, japans.
Voeg daar nog wat Griekse en Turkse elementen aan toe en je hebt Odessa.
Allereerst valt de vele jeugd op en de muziek, overal. Modern, trendy. Maar erg Oekraïns toch ook.
En hoeveel moeite het kan kosten om iemand te vinden die Engels verstaat!

Avec des ami(e)s, Aou 2009
"En dan nu een realistisch beeld van Odessa."traduire
Ivo

08/09/2009 Ik begrijp niet waarom de vorige reaktie zo positief is. Ik zal even commentaar geven op een aantal punten. De Oekraiense keuken vond ik juist tegenvallen, vlees vaak halfgaar, groenten: weinig keuze en ze koken het volgens mij erg lang want het was vrij smakeloos.

Dan de zee, ik vond dat zeewier nou niet bepaald prettig zwemmen en vond de stranden vuiler dan in Turkije. Ook vol met dikke, roodverbrande mensen, vooral in Arkadia. De stad heeft zeker mooie gebouwen, maar alleen de paar populairste straten worden schoon gehouden, daarbuiten struikel je zowat over de troep.

Verder is er naast musea en dure disco's niet zo veel te doen, dolfinarium is natuurlijk leuk met kinderen, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. De Potemkintrap stelt niks voor, een lange, kale en vrij vieze trap naar zee, meer niet. Weer was overdag warm tot heet, maar helaas geen warme zwoele zomeravonden want het koelt snel af. Nee, Odessa is aardig om een keer te zien, maar niet voor herhaling vatbaar.

1 2 3 suivant